- Menu przedmiotowe
- Zamówienia publiczne
- Zamówienia poniżej 130 tys. złotych
- Zapytanie ofertowe schronienie 2025 rok
Zapytanie ofertowe schronienie 2025 rok
OPS-FK.26.3.2024.AK
ZAPYTANIE OFERTOWE
I. Zamawiający
Ośrodek Pomocy Społecznej w Tułowicach
ul. Porcelanowa 8
49-130 Tułowice
Tel.774600673
Adres e-mail:
II. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia
Postępowanie przeprowadza się na podstawie zarządzenia Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Tułowicach nr 17/2020 z dnia 31 grudnia 2020r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych,
o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto w Ośrodku Pomocy Społecznej w Tułowicach.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Tułowicach zaprasza do złożenia ofert na przedmiot zamówienia określony niniejszym zapytaniem.
Każdy oferent może złożyć jedną lub więcej ofert, w zależności od rodzaju świadczonych usług (noclegowania, schronisko dla osób bezdomnych, schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, ogrzewalnia)
Przedmiot zamówienia:
- Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w 2025 roku ( kobiet
i mężczyzn) stosownie do zapisu art. 48 a ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 1283 z późn. zm.) w formie :
- tymczasowego miejsca w noclegowni,
- tymczasowego miejsca w schronisku dla osób bezdomnych,
- miejsca w ogrzewalni,
- schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
- Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt 1 odbywa się na podstawie skierowania do noclegowni i ogrzewalni oraz indywidualnej decyzji o przyznaniu tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych albo decyzji o przyznaniu tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi wydanej przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Tułowicach.
- Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do skalkulowania kosztów za jedną dobę pobytu w placówce uwzględniając okres świadczenia usługi, formę świadczonej usługi oraz zakres usługi zgodnie z normami minimalnymi określonymi w załączniku nr 1, załączniku nr 2, załączniku nr 3 , załączniku nr 4 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018r. poz. 896). - Liczba osób wymagających udzielenia schronienia w trybie art. 48 a ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024r. poz.1283 z późn. zm.) w każdej z wymienionych w niniejszym zapytaniu formach, uzależniona jest od aktualnych potrzeb Zamawiającego w tym zakresie. Prognozuje się, że w ciągu roku liczba osób bezdomnych wynosić będzie: 1 osoba schronisko dla osób bezdomnych oraz 1 osoba schronisko dla osób bezdomnych
z usługami opiekuńczymi. - Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 7 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca grudnia, za który rozliczenie następować będzie do 24 grudnia.
- Z wybranym oferentem Ośrodek podpisze umowę – po zatwierdzeniu planu finansowego na rok 2025 - określając prawa i obowiązki stron umowy, w tym zapewnienie gotowości do przyjęcia osób kierowanych przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Tułowicach w roku 2025, a także tryb kontroli wykonania zleconej usługi.
- Zamawiający zastrzega, aby oferent był umieszczony w rejestrze placówek udzielających tymczasowego schronienia – prowadzonym przez odpowiedniego miejscowo Wojewodę.
- Zamawiający zastrzega, aby standard usług świadczonych w prowadzonych przez oferentów placówkach był zapewniony na poziomie określonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018r. poz. 896).
- Zamawiający wymaga złożenia ofert częściowych tj. odrębnie na każdą z wymienionych form schronienia tj. tymczasowego miejsca w noclegowni, tymczasowego miejsca w schronisku dla osób bezdomnych, schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi oraz miejsca w ogrzewalni. Każdy oferent może złożyć jedną lub więcej ofert częściowych, w zależności od zakresu świadczonych usług.
- Zamawiający zastrzega podpisanie umowy z więcej niż jednym oferentem.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług, ich zgodności z normami powszechnie obowiązującymi oraz wykonywania tych usług stosowanie do zawartej umowy.
- Termin realizacji zamówienia: od 01 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2025r.
- Oferent winien złożyć ofertę odpowiednio na załącznikach:
- Załącznik nr 1 - oferta na świadczenie usługi w formie schroniska dla osób bezdomnych
- Załącznik nr 2 - oferta na świadczenie usługi w formie schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
- Załącznik nr 3 - oferta na świadczenie usługi w formie noclegowni
- Załącznik nr 4 - oferta na świadczenie usługi w formie ogrzewalni
Oferta winna być wypełniona w całości i podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentacji oferenta.
Uwaga: w związku, z tym, iż standard podstawowych usług świadczonych w schronisku, o którym mowa w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896), nie przewiduje konieczności zapewnienia ciepłego posiłku, a jedynie zapewnienie możliwości jego spożycia oraz zapewnienie dostępu do pomieszczenia kuchennego umożliwiającego samodzielnie przygotowanie posiłku, koszt ciepłego posiłku będzie pokrywany na podstawie odrębnej umowy/porozumienia z Wykonawcą. W związku z powyższym podając cenę w ofercie nie należy w niej uwzględniać ww. kosztu.
III Kryteria wyboru oferty:
a) najniższa cena za dzień usługi zaoferowana przez oferenta – waga kryterium 70%
b) dogodne umiejscowienie schroniska (teren województwa opolskiego - najbliższa lokalizacja) - waga kryterium 30%
Miejsce i termin złożenia ofert
Wypełniony formularz oferty na wzorze stanowiącym załącznik nr 1, nr 2, nr 3 lub nr 4 do niniejszego zapytania można złożyć:
- drogą elektroniczną na adres e‐ mail :
Oferty należy składać do 10 grudnia 2024r. do godz. 15.00.
Rozstrzygnięcie ofert nastąpi w termie do 3 dni roboczych i zostanie opublikowane na stronie BIP www.bip.opstulowice.pl
Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
Zamawiający zawrze z wybranym Wykonawcą umowę w grudniu 2024r. po zatwierdzeniu planu finansowego na rok 2025 przez Radę Miejską w Tułowicach Treść niniejszego zapytania podlega upublicznieniu na tablicy ogłoszeń Ośrodka oraz na stronie internetowej www.bip.opstulowice.pl
IV. Klauzula RODO
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia w trybie zapytania ofertowego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zm.) [dalej RODO], informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Tułowicach, adres ul. Porcelanowa 8; 49-130 Tułowice, e-mail: opstulowice@opstulowice.pl. , tel: (+48) 774600673
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej:
- pisemnie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Porcelanowa 8, 49-130 Tułowice.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu, związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn.” Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych w 2025 roku (kobiet, mężczyzn) stosownie do zapisu art. 48 a ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 1283 z późn. zm.).
- Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być osoby, którym udostępniona zostanie dokumentacja w zakresie w jakim stanowi informację publiczną w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej. Ponadto odbiorcą Pani/Pana danych mogą być podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora w oparciu o zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych, w tym podmioty świadczące usługi hostingowe, usługi dotyczące utrzymania systemów informatycznych, usługi doradcze. Dane mogą być również udostępnione operatorom pocztowym w zakresie niezbędnym do doręczenia korespondencji, oraz podmiotom upoważnionym do dostępu do danych na mocy obowiązujących przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym związanym z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia, którego wartość nie przekracza 130 000,00 zł netto, a konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości przystąpienia do niniejszego postępowania
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
* Wyjaśnienie : skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Osoba do kontaktu w przedmiotowej sprawie.
Imię i Nazwisko : Ewa Ziubrzycka – Bień (Kierownik Ośrodka) lub
Anna Kuźmińska (Główny księgowy)
Tel. 774600673 e‐mail:
Załączniki :
Projekty umów schronienie 2025.pdf (1,19MB)
Wzór Umowa-powierzenia 2025.pdf (249,39KB)
Załącznik nr 1 nr 2 nr 3 nr 4 do zapytania ofertowego 2025.pdf (385,18KB)